lördag 21 december 2013

En knasig och overklig jul-berättelse!

Hej! Nu tänkte jag skriva en liten julberättelse till er här som läser min blogg! 
Hoppas ni gillar den! Ja som ni vet så är det en knasig med jätte konstiga saker! Rubriken är: 

Julmorgonen får problem!!

Det var en gång en fet och gammal tomte som bodde i en jätte vackert och stort slott!
Han bodde med hans fru tomtemor som heter Stina och tomtefar heter Gustav! 
Då tomtefar vaknade var hela rummet fullt med nissar, då sa Teo: 
- Tomtefar, vi vill strejka! Jaa, ropade alla nissar på en gång.
- Men varför? Nej, det får ni inte! Det är julmorgon och det är bara några paket kvar att fixa! 
- Okej, efter får vi strejka då. Sa Teo lite butter. - Så ska det låta! Jobba hårt nu för i kväll ska alla barns uppfyllelse bli sann! Det ska er också, sa tomtefar glatt och skuttade i väg. 
- Vi får inte göra tomten besviken! Utropar Kristin. 
Då gick Nisse, Teo och Frida till ett förråd som det bevaras saker i, då får nissarna syn på något förfärligt! Tomten har en massa tomma vinflaskor som blivit uppdrucken i dag!!! 
- NEEJ! Tomten är onykter, vad ska vi göra!? 
- Vi måste gräva ner de flaskor som han inte öppnat! Kom låt oss promenera till skogen, sa Nisse.
De tar med sig 3 spadar och börjar gräva. Just då de grävt ner det ropar Gustav:
- Var sjutton är de? Nissar kom fram kom fram! Här är ni ju. Jag behöver hjälp med renarna, de vägrar prata med mig! Jag gillar inte det. Fixa det. 
- Men tomtefar, renarna kan inte prata!  Talar alla 3 i mun på varandra.
-  Eeeh....det vet jag väl, jag skojade hmm... bara med er! HAHAH HOHOO!! 
Han är verkligen onykter. Då de skulle åka i väg så fanns det 2 problem! 
Årets julklapp som är långkalsonger är ett par för lite och han är väldigt onykter! 
Oj nej, vad ska nissarna göra? - Jag vet, sa Nisse och så viskade han till de andra.
- Tomtemor som du vet är Gustav onykter och behöver hjälp, så jag tänkte att jag, Teo, Frida, Vanessa och Leo kunde dela ut julklapparna i år. Så kan tomten stanna hemma och vila!
Kör till tyckte tomtemor. Hennes stora klumpeduns behöver ju vila så..
Till sist hittade Nisse ett par långkalsonger till och nissarna räddade julen!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar